T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / KÖRFEZ - Körfez Bilim ve Sanat Merkezi

Uzm. Sümeyye İrem YETER - Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

 

Sümeyye İrem Yeter 2015 yılında İstanbul Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünden derece ile mezun olmuş ve aynı yıl Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik alanında tezli yüksek lisans eğitimine başlamıştır. 2019 yılında Üniversite Öğrencilerinin Mutluluk Düzeylerinin Aile Aidiyeti ve Manevi Yönelimlerine Göre Yordanması başlıklı teziyle yüksek lisansını tamamlamış ve uzman psikolojik danışman unvanını almıştır. 2023 yılında İstanbul Üniversitesi Çocuk Gelişimi Lisans Programından mezun olmuş, 2024 yılında ise Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi programında ikinci tezli yüksek lisansını tamamlamıştır. Bu kapsamda hazırladığı Özel Yetenekli Öğrencilerde Mutluluğun Yordayıcıları Olarak Mükemmeliyetçilik Narsisizm ve Sosyal Uyum başlıklı teziyle uzmanlık alanını genişletmiştir. 2024 yılında Kocaeli Üniversitesi Hukuk Fakültesinden mezun olan Yeter disiplinlerarası akademik çalışmalar yürütmektedir. 2015 yılından bu yana Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde psikolojik danışman olarak görev yapmaktadır. 2021 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen sınavı kazanarak aldığı ek eğitimler sonucunda MEB onaylı aile danışmanı unvanını elde etmiştir. Bilimsel çalışmaları kapsamında 2023 ve 2024 yıllarında TÜBİTAK 4008 kapsamında desteklenen Engelleri Aşan Yetenekler Bilim ve Sanatta Benim Hikayem adlı projede yürütücü olarak görev almıştır. Ayrıca TÜBİTAK 2204 A lise öğrencileri ve TÜBİTAK 2204 B ortaokul öğrencileri proje yarışmalarında danışmanlığını yaptığı öğrenciler bölge finallerine kalmıştır. Akademik yayın ve bilimsel katkıları arasında kitap bölümleri ve bildiri çalışmaları yer almakta olup 2025 yılı Ocak ayında gerçekleştirilen İstanbul Eğitim Araştırmaları Kongresinde En İyi Bildiri Ödülünü kazanmıştır. Yeter psikolojik danışmanlık özel yetenekli bireyler aile danışmanlığı ve eğitim alanlarında akademik ve uygulamalı çalışmalara devam etmektedir. 

 

 

 EĞİTİM BİLGİLERİ 

04/06/2015

Lisans/İstanbulÜniversitesi/EğitimFakültesi(HasanAliYücel)/Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

02/05/2019

YüksekLisans(TEZLİ)/MarmaraÜniversitesi/EğitimBilimleriEnstitüsü/ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

09/06/2023

Lisans/İstanbulÜniversitesi/AçıkVeUzaktanEğitimFakültesi/Çocuk Gelişimi

14/06/2024

YüksekLisans(TEZLİ)/KocaeliÜniversitesi/SosyalBilimlerEnstitüsü/ Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi

24/09/2024

Lisans/KocaeliÜniversitesi/HukukFakültesi/Hukuk

 

AKADEMİK ÇALIŞMALAR

Ekşi, H., Şenol, S. İ., & Eryiğit, D. (2018, Nisan 30). Meslek lisesi öğrencilerinde okul reddini yordayan faktörler olarak okul tükenmişliği ve yalnızlık değişkenlerinin incelenmesi. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir. ISBN: 978-605-68379-0-6.

Yeter, S. İ., Sağlam, E., & Güven, E. (2024, Mayıs 13). Özel yetenek tanısı olan ve olmayan öğrencilerin sanata ve matematiğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sanatın Ritmi 3. Uluslararası Sanat Sempozyumu. ISBN: 978-625-97824-2-3.

Yeter, S. İ., & Tura, G. (2024, Aralık 13). Eğitim süreçleri ve birey: Güncel araştırmalar. Anı Yayıncılık. ISBN: 978-625-5525-02-4.

Yeter, S. İ., & Tura, G. (2024, Temmuz 31). Özel yetenekli öğrencilerde mükemmeliyetçiliğin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. XI. International Eurasian Educational Research Congress. ISBN: 978-605-170-982-6.

Arslan, C., Keskin, E. İ., Gış, H., Özgür, D., Aslanoğlu, M. Ö., & Yeter, S. İ. (2024, Mayıs 13). Öğrencilerin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarının çeşitli demografik faktörler açısından incelenmesi. Sanatın Ritmi 3. Uluslararası Sanat Sempozyumu. ISBN: 978-625-97824-2-3.

Yeter, S. İ., & Aşut Önal, N. (2025). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde aile katılımının öğrencilerin 21. yüzyıl becerileri ve yaratıcılıklarıyla ilişkisinin incelenmesi. İstanbul Eğitim Araştırmaları Kongresi: Türkiye Yüzyılı´nda Eğitim, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul. MEB.

Karaz, I., Aşut Önal, N., & Yeter, S. İ. (2025). Kaiser II. Wilhelm Köşkü’nün özelliklerinin mimari ve tarihi açıdan incelenmesi. Sanatın Ritmi 3. Uluslararası Sanat Sempozyumu. ISBN: 978-625-97824-2-3.

Yeter, S. İ., & Yeter, R. (2025). Özel yetenekli öğrencilerde narsisizmin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. IX. Ulusal Üstün Yetenekliler Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayını. ISBN: 978-975-06-4556-3.

Sakoğlu, F., Karaz, I., & Yeter, S. İ. (2025). Türkiye’de çocuk resimleriyle ilgili son 10 yılda yapılan tezlerin incelenmesi. Sanatın Ritmi 3. Uluslararası Sanat Sempozyumu. ISBN: 978-625-97824-2-3.

Yeter, S. İ. (2019, Mayıs 2). Üniversite öğrencilerinin mutluluk düzeylerinin aile aidiyeti ve manevi yönelimlerine göre yordanması. [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi].

Yeter, S. İ. (2024, Haziran 14). Özel yetenekli çocuklarda mükemmeliyetçilik, narsisizm ve sosyal uyum. [Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi].